خانه / اطلاعات سلامت / تأثیر اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ بر بدن

تأثیر اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ بر بدن

اسیدهای چرب چند غیراشباع برای بدن بسیار ضروری می باشند و به دو دسته امگا ۳ و امگا ۶ تقسیم بندی می گردند. لازم به ذکر است که بدن قادر به تولید این اسیدها نبوده و باید از طریق غذا تأمین گردد.
امگا ۳
خواص امگا ۳
کاهش تری گلیسیرید در خون؛
تنطیم ضربان نامنظم قلب؛
کاهش تورم (التهاب)؛
بهبود خاصیت ارتجایی شریان ها؛
تنظیم فشار خون؛
کمک به ساخت سلول های مغز، سلامت قلب و اعصاب چشم؛
کاهش یا پیشگیری از افسردگی؛
کاهش یا پیشگیری از بروز بعضی سرطان ها و…؛
متخصصان تغذیه معتقدند که اگر می¬خواهید سالم و همیشه دارای وزن ایده ال باشید، یکی از انواع چربی های غیراشباع را در برنامه روزانه خود لحاظ نمایید.
منابع امگا ۳
ماهی تن، ماهی ساردین، ماهی سالمون، تخم مرغ، روغن کانولا، روغن سویا، گل کلم و …از منابع غنی امگا ۳ می باشد.
امگا ۶
به طور کلی امگا ۶ دارای خواص ضدالتهابی می باشد و در حفظ سلامت پوست، مو و ناخن به طور کلی مؤثر است. امگا ۶ و امگا ۳ با یکدیگر ارتباط نزدیک دارند، تعادل بین آنها برای سلامتی بسیار حائز اهمیت می باشد.
اکثر روغن های گیاهی سویا، ذرت،گل آفتاب گردان، روغن های پنبه دانه حاوی امگا ۶ هستند. ضمنا در بسیاری از آجیل و حبوبات، زیتون و سبزیجات سبز تیره نیز امگا ۳ یافت می شود

همچنین ببینید

هرم غذایی سالمندان

هرم غذایی سالمندان   یکی از نکات اساسی در حفظ سلامت سالمندان توجه به تغذیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *