خانه / اطلاعات سلامت / تغذیه / انتخاب وعده غذایی سالم در رستوران

انتخاب وعده غذایی سالم در رستوران

غذای رستوران معمولا داری حجم، کالری، چربی و نمک زیادی می‌باشد.  بدون هیچ ترس و نگرانی از مسئول رستوران درباره محتوا و طرز تهیه غذاهای موجود در منو سوال بپرسید.

در ادامه نکاتی ارایه می شود که با کمک آن می‌توانید وعده غذایی خوشمزه و در عین حال مغذی و مناسبی داشته باشید.

  • سالاد با گوشت بی‌چربی و یا کم‌چرب و یا پنیر بدون چربی سفارش دهید.
  • غذاهایی انتخاب کنید که بخارپز، کبابی و یا آب پز باشد و از غذاهای سرخ کردنی دوری کنید.
  • از سس کم چرب استفاده کنید و به آشپز سفارش دهید که بر روی غذای شما روغن و یا کره نریزد.
  • در انتخاب سس از سس قرمز و یا گوجه فرنگی استفاده کنید و غذای با سس سفید سفارش ندهید. سس قرمز معمولا حاوی ویتامین‌های بیشتر و نیز کالری و چربی کمتری نسبت به سس سفید می‌باشد.
  • وعده‌های غذای کوچک سفارش دهید و از غذاهای با حجم زیاد دوری کنید.
  • سفارش دهید که غذای شما را بدون نمک آماده نمایند و همچنین درخواست نمک برای میز غذایتان ندهید.
  • آب و یا دیگر نوشیدنی‌های بدون قند بنوشید.
  • بجای سیب زمینی سرخ شده، سفارش سیب زمینی کوچک پخته شده با سالاد یا سس بدون چربی بدهید.
  • اگر باقیمانده غذای خود را به منزل آوردید در عرض کمتر از دو ساعت باقیمانده غذا را در یخچال قرار دهید.

برگرفته از سایت موسسه ملی سالمندی(National Institute on Aging).

همچنین ببینید

احساس تشنگی در سالمندان

در دوران ﺳﺎﻟﻤﻨﺪی ﺳﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻋﻤﺪﻩ ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﻳﺶ اﺣﺘﻤﺎل ﮐﻢ ﺁﺑﻲ ﺑﺪن ﻣﻲ ﺷﻮد :  …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *